torstai 2. kesäkuuta 2011

My family!

Nyt kun aloitin, "nämä ihmiset kuuluu mun elämään" -postaukset, niin annetaan mennä ja seuraavana on vuorossa mun perhe. Meidän perhe on lisääntynyt oikein kivaa vauhtia (kyllä koirat lasketaan kanssa) ja kaikki on ihan mahtavia. Kun meillä on jotkut juhlat niin saadaan yleensä jo meidän perheestä talo täys hulinaa. Ja jos totta puhutaan niin ei puolienkaan tarvi silloin edes olla paikalla.:D

Aloitetaan meidän mummista. Ainut isovanhempi kenet mä kunnolla muistan, ihan vaan siitäkin syystä, että se on vielä hengissä. Kiitettävä määrä vuosia takana, siihen pyritään itsekin! Liian harvoin tulee käytyä mummilassa, mutta ehkä nyt kun sain koulun pois alta jää mulle enempikin vapaa aikaa.

Sit mun perheeseen kuuluu(tai perseeseen kuuluu, niinku ala-asteella kerran luin koko koululle! Hyvä minä!) äiti ja isi ja kolme siskoo. Meidän äiskä ja iskä on edelleen töissä vaikka mun siskot on jo aika vanhoja;) Porukat käy kokoajan Tallinnassa ja veneilemässä. Äitin kanssa me ollaan ihan ihastuneita Rodokseen ja sinne me varmaan mennään vielä monta kertaa. Kerran jo suunniteltiin, et ostetaan joku vanha talo ja kunnostetaan se ja muutetaan aina kesäks sinne! Musta se kuulosti hyvältä. Meidän äiti ja isi on tavallisia muuten mutta ne on maailman parhaita!

Aloitetaan nuorimmasta siskosta ja edetään vanhimpaan. Kuten arvata saattaa mä olen meistä se nuorin. Noi muut hädin tuskin tietää edes mikä on blogi! ;) Elikkäs musta seuraava sisko ei tosin ole mua kun 2 vuotta vanhempi. Kun katselee vanhoja kuvia niin meidät on aina kaikilla reissuilla puettu samalla tavalla ja näytetään suorastaan hassuilta koska; mä olin pätkä ja pullukka (vieläkin) ja T oli pitkä ja luiru! Sil oli aina hiukset kiinni ja vaatteet viimisen päälle laitettu ja mulla rötkötti hiukset silmillä ja vaatteet miten sattuu. Sukatkin usein eriparia! Tätä muuten tapahtuu edelleen! Olen kyllä nykyään sitä mieltä, että mun on täytynyt olla hurjan söpö! T:llä on jo perhe ja siihen kuuluu aviomies, poika ja maailman hassuin hauva, heti Kiran jälkeen.

T:stä seuraava on J joka on mua 7vuotta vanhempi. Silläkin on "jo" perhe ja siihen kuuluu aviomies ja poika. Niillä ei ole koiraa vaikka pikkupoitsi jouluna luulikin saavansa paketista sellaisen, se olikin karvahuopa. Sen verran ikäeroa, että ei 15 vuotias tahtonut leikkiä 8 vuotiaan kanssa barbeilla, tai no ehkä joskus. Mutta kivinta oli kun sisko osti mulle marsun:):) Eihän ne porukat voinu silloin kun hyväksyy uuden perheen jäsenen:) Sisko asuu Porvoossa ja siellä on kiva käydä kylässä, koska niillä on pihasauna ja trampoliini!:D

Meistä tytöistä vanhin eli P asuu perheensä kanssa Haminassa. Kuusi henkinen perhe ja "pieni" hauva tarvitsee tilavan talon jossa voi rellestää. Siskon pojat alkaa jo olemaan sen ikäisiä että kohta ne soittelee kyytei keskellä yötä. Tai no ei ehkä ihan viel(toivottavasti ainakaan). Nuorimmat kaksi on tyttöjä ja voi elämä! Huomaa että otetaan mallia veikoista.:) Kersana käytiin aina enon pihalla pesemässä autoa ja siitä mentiin mansikkalahteen uimaan. Se oli kivaa koska siskojen kanssa sai mennä aina syvemmälle, vaikka mua pelottikin et sieltä tulee joku fisu mun kimppuun. Mistä tulikin mieleen että pienenä aina kirjotin/piirsin että musta tulee isona uimari! Joo-o mua kammoksuttaa edelleen uimalassakin ne syvät päät jos sieltä joku vaikka tarraa jalasta. Niinkin on käynyt! Muistaakseni tuo nuorin sisko oli silloin syypää!

Ainiin ja sitten on tuo mun kämppis joka jättää aina sukkia jokapuolelle :D Sekä valkoinen karvapallo joka esiintynyt täällä muutenkin:)
Tällainen on minun perhe, näin lyhyesti. Menisi ikuisuus jos alkaisin novellia kaikista kirjoittamaan. :)
Nyt mä lähden siivoamaan keittiötä, kun kävi pieni moka ja mä vasta heräsin päikkäreiltä:)  Se niistä yöunista!

Kauniita unia muille!
Tanja

Ei kommentteja: